فایل اقدام پژوهی فعال سازی انجمن اولیاء و مربیان

مطالب دیگر:
📖بررسی علل ترس از مرگ و دلبستگی به دنیا📖بررسی فمنیسم وگرایشهای آن و مروری بر روسپيگري و سابقه و ابعاد آن📖تبيين و اثبات فطرت خداشناسي و پاسخ به شبهات📖بررسی مفاهیم وجود و انواع ادراک از دیدگاه فلسفه اسلامی📖بررسی ژنتیک جمعیت و سیرتحولی و مبانی آن📖بررسی استراتژی نت و بررسی تجربی ارتباط میان تجارت و استراتژی های نت📖بررسی خصوصيات سلولهاي بنيادي مغز استخوان📖بررسی توان الکتریکی سه فاز و بررسی موتورهاي سه فاز📖بررسی استفاده سلولهاي بنيادي در درمان بيماريهای مختلف📖بررسی علم ژنتیک و تقسیم بندی آنها و موضوعات مورد بحث هریک📖بررسی حافظه و مراحل و تقویت آن📖بررسی اختلالات روحی بالغین و روانشناسی تحلیلی و روانشناسی رنگها📖بررسی سیمرغ و داستان مرغان در منطق الطير📖بررسی قالي بافي در ایران و پیشینه آن از دوره ساسانیان تا به امروز📖بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات📖بررسی برخی حیوانات و افسانه و سمبلهای آنها و مروری بر یونس پیامبر📖بررسی مفاهیم و و نظریه ها و جایگاه امنیت در جامعه و بررسی عوامل و نهادهای تامین کننده امنیت📖بررسی پیشینه سلجوقیان و پادشاهان و اقدامات آنها📖بررسی خلفاى فاطمى و اقدامات آنها📖بررسی گاه شماری یهود
اقدام پژوهی, چگونه, توانستم, با فعال سازی, انجمن اولیا و مربیان مشارکت اولیا را در ,امور آموزشی , پرورشی و عمرانی ,آموزشگاه|963597|n5i
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان فایل اقدام پژوهی فعال سازی انجمن اولیاء و مربیان آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با فعال سازی انجمن اولیاء و مربیان مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟

قدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات:27

مقدمه

والدین و معلمان همواره به کمک هم سعی داشته اند روابط جدی و موثری میان خود برقرار کنند، زیرا اکثر والدین و اولیای مدرسه هدف های مشترکی را در قبال کودکان و نوجوانان دنبال می کنند. آنها می خواهند به نوجوانان کمک کنند تا افرادی مستقل بار بیایند، از تعلیم و تربیت صحیح برخوردار شوند، انسان های بی تفاوتی در جامعه نباشند و از نظر اخلا قی احساس مسوولیت کنند. پس چرا خانه و مدرسه نتوانسته اند به طور موفقیتآمیزی با هم همکاری کنند و به این هدف های والا ی انسانی برسند؟ داشتن معلمان با کفایت، تدریس اصولی، ارتباط صحیح با خانه، برگزاری جلسات مشاوره با اولیا و ایجاد فرصت هایی برای والدین به منظور آشنایی با مشکلا ت و مسائل مدرسه، از جمله انتظارات والدین از یک مدرسه مطلوب است.

افزایش ارتباط نزدیک بین خانه و مدرسه فواید فراوانی دارد از جمله اینکه هم والدین و هم معلمان نشان داده اند که احساس احترام متقابل بین خانه و مدرسه، رضایت بیشتری را به وجود میآورد. با این حال گاهی اوقات معلمان و کادر آموزشی مدرسه فراموش می کنند که والدین نیازمند به آنان هستند، چون بعضی از والدین کوششی در امر تحصیل فرزندانشان نمی کنند و کمتر به این موضوع می اندیشند که آیا عملکردشان در قبال وضع تحصیلی فرزندان مناسب است؟

به هنگام ارتباط رو در رو معلمان متناسب با موقعیت عمل می کنند، بنابراین به وجود آوردن احساس مسوولیت اولیه بر عهده مدرسه است. معلمان باید احترام ویژه ای برای اولیا، نظریات آنان و شرکتشان در حل مسائل قائل شوند. یکی از متداول ترین و موثرترین روش ها برای جذب مشارکت والدین در امور مدرسه، توسعه انجمن های اولیا و مربیان در مدارس است. هدف از این کار این است که برای والدین و معلمان موقعیتی فراهم آید تا با یکدیگر ملا قات کرده و درباره مسائل تبادل نظر کنند. بنابراین معلمان می توانند کمک کنند تا جلسه انجمن اولیا و مربیان برای والدین ارزشمند و مفید باشد. به منظور، تسهیل مشارکت فعال و گسترده اولیا مدیر آموزشگاه باید امکان حضور تمام معلمان را فراهم نماید و مطمئن شود که همه اعضا از هدف کلی جلسه برداشت مشترکی دارند معلمان و کادر آموزشی مدارس باید برای برگزاری جلسه آمادگی لا زم را داشته باشند و مسائل مورد بحث را تعیین کنند و فضای جلسه را به گونه ای مهیا سازند که اولیا احساس راحتی کامل نمایند، زیرا نقش انجمن به خصوص در حل و فصل مسائل تربیتی و آموزشی دانشآموزان حائز اهمیت است. بنابراین معلمان باید پیشینه گردآوری شده درباره یک کودک را به دقت مرور کنند و کارنامه ای از نتایج فعالیت های شاگرد را به اولیا ارائه دهند. روش های مشارکت والدین در مسائل مدرسه نباید به گونه ای برنامه ریزی شود که فقط اولیا جواب گوی نیازهای مدرسه باشند بدون آن که نیازهای والدین در نظر گرفته شود. به منظور رفع این مشکل و برای پاسخگویی بیشتر به نیازهای اولیای علا قه مند به شرکت اولیا در جلساتی با حضور مسوولا ن مدرسه که در امور آموزشی کودکان موثر است، شرکت در برنامه های آموزشی که برای اولیا ارائه می شود و نیز همکاری در حل مسائل شخصی