فایل اقدام پژوهی در مورد مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت

اقدام پژوهی ,چگونه ,توانستم, شرکت ,دانش آموزان مجتمع شیخ بهایی را در, مسابقات, معارف, اسلامی و, احکام ,و نماز|963598|n5i
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان فایل اقدام پژوهی در مورد مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

اقدام پژوهی چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم؟

قدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27

چکیده

بر اساس اهمیت موضوع دانش آموز و ارتباط با قرآن و معارف قرآنی، راهکارهای مربوط به حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش، مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان دانش آموزان بوده است .

با اينكه ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسانها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمين است، امت اسلامى آنگونه كه شايسته است براى استفاده از اين ميراث عظيم از خود همت نشان نداده و نمى‏دهد. جامعه اسلامى پس از وفات پيامبر اكرم(ص) على رغم تأكيدات فراوان آن حضرت مبنى بر وجوب رجوع و عمل به قرآن، به عنوان ثقل اكبر و فرا گرفتن علوم قرآن از اهل بيت به عنوان ثقل اصغر، از تمسك به اين حبل متين الهى محروم مانده است. در نتيجه جامعه اسلامى از جايگاه اصلى خويش كه قرآن آنها را بدان مژده داده و مى‏فرمايد: «انتم الاعلون ان كنتم مؤمنين»، (آل عمران، 13(ص)) باز مانده‏اند و امروزه به اين واقعيت تلخ مى‏بايد اقرار نمود كه جامعه اسلامى به دليل فاصله گرفتن از واقعيت قرآن و علوم اهل بيت، متحمل خسارت‏هاى جبران ناپذيرى شده است.

بر همین اساس اینجانب خلیل خسروی معاون پرورشی مجتمع شیخ بهایی تصمیم گرفتم هرچه بیشتر دانش آموزان این مجتمع را به مقوله مسابقات قرآنی و معارف اسلامی و احکام و همچنین مسابقات و برنامه های پرورشی راغب سازم.

مقدمه

جوانی و نوجوانی ، بهار عمر و هنگام شكوفايى آن و آغاز فراز و نشيبهاى روحى و جسمى و رسيدن به رشد است. در اين دوره كم‏كم شخصيت انسان شكل مى‏گيرد و پرسشهاى فكرى و فرهنگى بسيارى در ذهن دانش آموز پيدا مى‏شود. (بلر، 137(ص)، ص (ص)3) روزهاى دانش آموزى لبريز از زيبايى، نشاط، احساسات، لذتهاى متنوع، تفريح و آراستگى است. از سوى ديگر، خداجويى و خدايابى و دين‏باورى از ويژگيهاى اين دوران است. با درك اين ويژگيها و انرژى متراكمى كه در آنها وجود دارد و با تبيين